מטוס קרב סורי יורט על ידי חיל האוויר

    קובי פינקלר | צילום: אילוסטרציה No Comments on מטוס קרב סורי יורט על ידי חיל האוויר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר מטוס קרב אשר חדר לשטח מדינת ישראל יורט בהצלחה על-ידי מערך ההגנה האווירית בגבול סוריה.הגילוי, הזיהוי והיירוט בוצעו באופן מקצועי ותקין וחיל-האוויר עמד במשימתו. היירוט בוצע באמצעות טיל קרקע-אוויר מסוג "פטריוט".

    קצין בכיר בחיל האויר אומר כי המטוס הסורי מדגם סוחוי 24 חצה את גבול ישראל ונכנס לעומק של כ-800 מטרים בשטח הריבוני "לפי ההנחיות שלנו ברגע שגוף עויין נכנס לשטח הריבוני של המדינה אנחנו מתחילים בנוהל יירוט ואכן אחרי דקה ועשרים יירטנו את המטוס".

    הקצין מספר עוד כי הטייסים החלו בפניה בחזרה לשטח סוריה ושרידי המטוס והטייסים נפלו בשטח הסורי אך זה היה מאוחר מידי כיון שברגע שנחצה הגבול והיה חשש מפגיעה בישובים ובאזרחים ניתנה הוראה להפילו.

    יירוט

    זוהי התקרית השנייה מסוגה בשבועות האחרונים, לאחר שב-31 באוגוסט הפיל חיל האוויר כלי טיס בלתי-מאויש שחדר לישראל מסוריה וזוהה באזור קוניטרה. מערכת טילי 'פטריוט' שיגרה אז לעברו טיל קרקע-אוויר.

    דובר צה"ל לתקשורת הזרה, פיטר לרנר, העריך באוגוסט כי מדובר במטוס של צבא סוריה, שפנה בטעות לעבר ישראל. עם זאת, גורם צבאי בכיר מסר כי לא ידוע מהיכן המריא המזל"ט ומה הייתה משימתו. עד עתה לא דווח איזה כלי טיס נפגע באירוע ההוא.

    אתרים הקשורים למורדים הסורים, פרסמו תמונה בה נראים לכאורה הטייס והנווט הסורים כשהם צונחים בשטח סוריה, לאחר שמטוסם נפגע מטיל פטריוט.



    0 תגובות